5 podstawowych błędów w odchudzaniu

Odchudzanie to proces, który wymaga nie tylko cierpliwości i zaangażowania, ale również odpowiedniej wiedzy, która wspomoże szybkie osiągnięcie efektów. Mimo zapoznania się z podstawowymi zasadami zdrowego odżywiania, wiele osób popełnia wciąż te same błędy, które w znaczny sposób odsuwają od osiągnięcia celu. Istnieje kilka działań, które zaliczane są do błędów powodujących efekt odwrotny do zamierzanego.

Zdrowe też tuczy

Stosowanie zamienników w diecie jest niezwykle ważne. Pozwala do urozmaicenie codziennego menu i dostarczanie odpowiednich składników odżywczych. Dietetycy zalecają wybieranie pieczywa pełnoziarnistego zamiast pszennego, picie wody, ziół lub świeżo wyciśniętych soków zamiast napojów gazowanych, duszenie lub gotowanie na parze zamiast pieczenia lub smażenia na oleju. To kilka drobnych zmian, które sprawiają, że odchudzanie staje się łatwiejsze i daje wymarzone rezultaty. Niestety wiele osób popełnia błąd myśląc, że takie zamienniki można spożywać w nieograniczonych ilościach. Nie można. Zdrowe dania, owoce i warzywa posiadają kalorie, których zbyt duża ilość powoduje nadwyżkę, a co za tym idzie dodatkowe kilogramy.

Zbyt mała lub zbyt duża aktywność fizyczna

Pójście w jedną lub drugą stronę może być zgubne. Treningi powinny być wykonywane 3 – 4 razy w tygodniu z przerwą nie dłuższą niż 3 dni. Warto wprowadzać urozmaicenia i korzystać z różnych form aktywności fizycznej tak, by rozgrzać i wprowadzić w ruch wszystkie mięśnie. Błędem jest zaliczanie do treningów codziennych prac domowych, zakupów lub pracy fizycznej.

sloik

Restrykcyjna dieta i zbyt małe porcje

Takie żywienie powoduje dostarczanie zbyt małej ilości składników odżywczych i kalorii niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania organizmu. Efektem tego jest spowolnienie metabolizmu, który bardzo trudno jest wprowadzić z powrotem na właściwe tory. Odrzucanie dużej ilości produktów wpływa również na psychikę i negatywne podejście do diety. To poważny błąd, który powoduje nieustanne powracanie i rezygnowanie z diety, wyjaśnia dietetyk z https://www.allecco.pl/. Coraz częściej zaleca się racjonalne odżywianie, które nie polega na eliminacji składników, a na zachowaniu odpowiednich proporcji.

Fit przekąski

Niestety tego typu przekąski nie mają ze zdrowym odżywianiem nic wspólnego. Napis „fit” na opakowaniu nie oznacza wcale, że przekąska ma dobry skład. Bardzo często zdarza się, że ilość cukru i tłuszczu w tego typu składnikach jest niewiele mniejsza niż w przypadku zwykłych batonów. Najlepszym sposobem będą domowe wyroby – ciastka owsiane lub chrupki z ciecierzycy.

przekaska

Zbyt mało posiłków

Śniadanie jest równie ważne co obiad i kolacja. Nie wolno pomijać i zaniedbywać żadnego z tych posiłków. Wszystkie powinny być odpowiednio zbilansowane i dostarczać właściwą ilość kalorii, białka, węglowodanów i tłuszczy. Brak śniadania ma ponadto negatywny wpływ nie tylko na wagę, ale również samopoczucie w ciągu dnia. Należy również wiedzieć, że mit jedzenia kolacji do godziny 18:00 już dawno został obalony. Najzdrowiej jest spożywać ostatni posiłek na 3 godziny przed snem i nie należy przejmować się tym, że kolacja jedzona jest o godzinie 21:00.